Joulu oli ja meni, onneks! Täytyy sanoa että eipä ollut mikään mukava joulu. Oikeastaan tämä joulu oli niin paska ettei ole tosikaan. Siitä taitaa olla seitsemän tai kahdeksan vuotta aikaa kun viimeksi olen joulun yksin viettänyt. Kaikki ne joulut kuuden vuoden ajalta mitä A:n kanssa yhdessä vietettiin palasivat mieleeni. Hienoja hetkiä hänen vanhempiensa luona Turussa kun siellä Kuopiossa asuessamme kävimme ja vielä kaksi viime jouluakin jo kun Turussa asuimme. Täksi jouluksi minua ei edes huvittanut laittaa kotia joulun näköiseksi. Yleensä sen olen aina tehnyt. Nyt vain tuntui siltä että mitä sitä pelkästään itseään varten viittii vaivautua. Aattona tytteli kävi täällä mun luona muutaman tunnin viettämässä joten en nyt aivan yksin joutunut aattoa olemaan mutta aika lähelle kuitenkin.
Itseasiassa joulu meni kyllä aikalailla tehokkaasti ryypätessä. Ei vaan pystynyt olemaan selvinpäin kun elämä tuntui niin paskalta taas vaihteeksi, ikäväkin tuli.
Tiistaina oltiin Jyväskylän kaveri P:n kanssa kupilla ja baarissa. Aattona otin kuppia kotona ja joulupäivänä yksin kotona sekä läksin vielä baariinkin. Ei vaan pää kestänyt olla selvinpäin ja kotona.

Eilen sitten vietettiin niitä tupareita. Porukkaa oli ihan kivasti (T, S ja hänen vaimo, P ja hänen puoliso sekä tytteli) seitsemän jos mut lasketaan mukaan. Käytiin koko porukka sitten baarissa. S lähti vaimonsa kans jo meitä muita aiemmin kotia ja P:n puolisko myös. Sitten me T:n kanssa kadotettiin P ja tytteli. No molemmat sitten lopulta löytyivät baarien sulkeutumisen jälkeen. Tultiin siinä sitten T:n, tytteli ja mä tänne mun kämpille. Tyttelin kanssa sitten tietysti nukuttiin samas vuoteessa ja T veteli sikeitä sohvalla tai ainakin toivottavasti. Tuli meinaan sitten tyttelin kans touhuiltua oikein kunnolla yöllä ja tietysti aamulla piti vielä uusinnat ottaa. Tytteli lähti sitten päivällä kotiansa ja T jäi vielä mun seuraks pariks tunniks. Kävipä tässä illalla vielä N:kin kyläilemässä luonani. N on eräs naispuoleinen kaverini jos en aiemmin hänestä ole täällä sattunut mainitsemaan, en muista. N:n kans meillä ei ole koskaan ollut mitään säätöä sillä tavalla eli ihan kaveripohjalla mennään ja se on mun mielestä ihan jees.

Tyttelistä ei kyllä tule missään tapauksessa minulle seurustelukumppania se on ihan selvää. Toivottavasti se on selvää myös hänelle...täytynee varmistaa jossain vaiheessa. Hän on vaan yksinkertaisesti liian nuori minulle. En pysty näkemään itseäni seurustelemassa 19-vuotiaan kanssa. En kyllä todellakaan ymmärrä että mikä ihme siinä on kun meitti tuntuu jotenkin vetävän puoleensa noita selvästi nuorempia naisia. "Vanhin" jota olen tässä A:sta eron jälkeen tapaillu taitaa olla 25v. Sitten loput sektorilla 19-24 ja jos yhdenillan jutut lasketaan vielä mukaan niin nuorin 18v. Ei ymmärrä hän että miksi näin koska en edes tietoisesti hae seuraa noin nuorista. Jotenkin ne vaan eksyvät mun mukaan ja kiinnostuvat minusta.

Huomenna pitäisi sitten pitkien vapaiden jälkeen töihinkin taas raahautua. Kiinnostus on tällä hetkellä kyllä aika nollassa ja mielikään ei ole ihan mikään virkein. Toisaalta saapahan muuta ajateltavaa ja eipähän tule ainakaan kupitettua. Tosin täytyy kyllä myöntää että kaikenlaisten yllättävien rahan menojen ja tämän kupittelun seurauksena on tili niin tyhjissä taas etteipä tuota edes olisi rahaa kupittaa. Itseasiassa kun taitaa tuon syömisenkin kanssa olla vähän heikkoa. Palkkapäiväkin koittaa vasta tuossa viikon päästä. Ei kiva. Olen kyllä suoraansanottua ollut aika rappiolla tässä viime kesän, syksyn ja vielä tätä talveakin. Voisi ehkä yrittää hieman ottaa itseänsä niskasta kiinni ja vähentää tota ryypiskelyä. Tälläkin viikolla meni neljä päivää ryypätessä niin eipä tuossa kauheasti järkeä ole. Tuntuu vaan ettei oikein ole muutakaan sisältöä tässä elämässa. No juu eihän se alkoholi tietenkään siihen asiaan auta mutta eipä sitä aina tule ajateltua. No sentään työni olen hoitanut kunnialla ja siitä aion jatkossakin pitää huolen. Tälläistä nyt tällä kertaa...nyt nukkumaan.

-Ressuu