Ulosottomieheltä tuli postissa kirje jossa kerrottiin että palkastani ruvetaan ulosmittaamaan. En vielä tiedä mitä tämä merkitsee mutta mitä netistä tietoa hain tulee minulle todennäköisesti eteen tilanne etten voi tehdä töitä. Niin epätodelliselta kun se kuulustaakin mutta ilmeisesti minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kun jäädä työttömäksi. En todellakaan haluaisi olla yhteiskunnan elätettävänä mutta mitä muita vaihtoehtoja minulla on jos suojaosuuteni ei riitä edes vuokran maksamiseen?!? Pitääkö minun sitten jättää vuokrat maksamatta ja kohta käy niin että saan häädön. Sitten olen asunnoton ja ulosotossa. Sittenhän se ilo onkin käydä töissä. Mistä ihmeestä mä voin saada apua tähän tilanteeseen? Eihän tää nyt oikeasti voi näin olla että ulosoton takia ihmisen ei ole järkeä käydä töissä vaikka haluaisikin. Minä haluan todellakin tulla toimeen omillani enkä yhteiskunnan rahoilla.

Olen miettinyt sitäkin että olisiko minulla jotain ihmistä joka takaisi minulle lainan jolla voisin maksaa ulosottoni pois mutta eipä ole tullut mieleeni ketään sellaista. Ja kuka nyt edes rupeaisi takaamaan lainaan ihmiselle joka haluaa sitä lainaa ulosottojen pois maksamiseen...ei kukaan. Mua ahdistaa nyt niin paljon että tekisi mieli mennä hakemaan sairaslomaa ja maata vaan sängyssä tekemättä yhtään mitään. Tuntuu että tilanne on niin toivotan ettei ole mitään järkeä edes yrittää jaksaa tätä elämää. Tiedän että tekemänsä velat täytyy maksaa pois, eikä se ole minulle mikään ongelma mutta olisi kohtuullista että ne voisi maksaa pois edes niin ettei joudu entistä suurempaan suohon. Huoh!

-Ressuu