No niin arvon blogi ystäväni. On tullut aika kun paljastan itsestäni sen synkän puolen. En vaan enää pysty tätä asiaa pitämään sisälläni vaan on pakko kirjoittaa tästäkin.

Minulla oli tuossa viime viikolla akuutti auto kriisi. No sain uudenvanhan menopelin hommattua. Siinä nyt ei sinäänsä mitään, paitsi että senkin kanssa oli pieniä alkuhankaluuksia. Tämä ei kuitenkaan ollut se asia josta olen kertomassa. Auton ostettuani tulin kotiin ja tein netissä siihen vakuutuksen. Tänään sitten kun töistä kotiuduin oli posti tuonut tullessaan kirjeen vakuutusyhtiöltä. Tässä kirjeessä pyydettiin maksamaan vuoden vakuutusmaksut etukäteen. Tästä nyt varmaan jokainen lukija arvaakin sitten mikä se synkkä puoleni on!?! Eli joskus muinoin kun olin vielä nuori ja villi. Tarkemmin silloin kun lensin kotipesästä pois, en osannut elää ja käyttää rahojani siten kuin varani olisi edellyttänyt vaan ajauduin velkakierteeseen ja sitä kautta ulosottoon. Nyt nämä kymmenen vuotta mukana kulkeneet velat rupevat sitten todenteolla kummittelemaan. Toki olen niistä osan vuosien varrella pois maksanut ja osaa lyhentänyt mutta vielä niitä kuitenkin on. Vakuutusyhtiöni ei ole aiemmin vastaavaa pyytänyt vaan olen aina saanut vakuutukset sieltä ilman mitään sen suurempia ongelmia. No nyt minun sitten pitäisi jostakin kahdessa päivässä saada kasattua kokoon 400euroa sitä vakuutusmaksua varten ja ilman että sen maksan en saa autoa rekisteröityä nimiini ja siinähän taas on se viikon aika minkä sisällä se pitää tehdä. Tällä hetkellä voin jo sanoa etten tule sitä rahaa saamaan mistään siihen mennessä koska minulla on näiden auto ongelmien takia juuri ehkä sen verran että saan syötyä seuraavan palkkaan asti joka taas on ensi viikolla. No kun en sitä rahaa sinne vakuutusyhtiölle saa tilitettyä tietää se taas sitä etten siis pysty rekisteröimään autoa nimiini. Tästä taas seuraa se että kun joudun myöhässä sen sitten ensi viikolla rekisteröimään joudun pulittamaan korotettuja vakuutusmaksuja jotka ajoneuvohallintokeskus vaatii. Tämä summa on kuulema jopa sata euroa viikosta tai jopa enemmän. Niin sit vielä jos/kun joudun ajamaan sillä autolla ilman että olen sen nimiini käynyt laittamassa ja sattuu niin ikävästi että poliisi setä pysäyttää, lähtee autosta kilvet ja tuleepa vielä sakotkin kaupanpäälle. Minun tuurillanihan siinä käy juuri noin.

Toisekseen odotan tässä kauhulla sitä päivää kun ulosottomies iskee palkkaani. Siinä vaiheessa minulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin sanoa itseni irti töistä ja heittäytyä soskunluukulle. Jos palkastani ulosmitataan se maksimi määrä minkä pystyy eli jätetään pelkkä suojaosuus ei se kohdallani riitä edes vuokranmaksuun. Ja työssäkäyvänähän minulla ei ole oikeutta mihinkään tukiin, ei edes toimeentulotukeen koska sosiaalivirasto ei ota ulosottoja huomioon työssä käyvältä yksinäiseltä ihmiseltä. Eli mikäli aion asua jossakin muualla kuin sillan alla on minun pakko heittäytyä varattomaksi. Nyt joku varmaan ajattelee ja meinaa mainita että UO-viraston kanssa voi sopia lyhennyksen määrästä. Joo niin jossakin kaupungeissa voi muttei täällä Kuopiossa. Eli se siitäkin.

Miksi sitten tarvitsen autoa? Tarvitsen autoa jotta voin käydä töissä. Työaikani ovat sellaiset ettei sinne pysty julkisilla kulkemaan eli oma auto on pakollinen väline. Tietty voisin pyörän hommata mutta koska talvi on tulossa niin sekään ei ole kauhean varteenotettava vaihtoehto.
Unetkin ovat taas jossakin kadoksissa. Viime yö meni ehkä huonoiten mitä yksikään yö tähän asti. Käytännössä en nukkunut lainkaan, ainoastaan torkuin. Kyllä minua väsyttää ihan pirusti mutta nukuttua en vaan saa. Kaikki ahdistaa, rahahuolet sekä yksinäisyys ja ihan kaikki muukin. Tuntuu taas etten vaan jaksa. Kelle mä oikeasti edes kelpaan?!? tälläinen tyhjä luuseri joka on epäonnistunut täysin elämässään. En kellekkään! Sitten voikin miettiä että onko tällä elämälläni joku merkitys? ei ainakaan tunnu siltä että olisi. Taas vaihteeksi tekisi mieli vaan kuolla. Tuskin kukaan edes kaipaisi.

Nyt menen vetämään savua keuhkoihini ja yritän pitää itseni kasassa edes jotenkin.

-Ressuu